Ogrody Wrocławskie

Niecałe dwa miesiące temu przeprowadziłam się na pewien czas do Wrocławia, w związku ze zmianą pracy. Już za tydzień, wracam na Śląsk. Będę bardzo miło wspominała czas spędzony w stolicy Dolnego Śląska. Wrocław to przepiękne miasto, uwielbiam go za niepowtarzalny klimat i za to, że jest w nim aż tyle zieleni…

W Ogrodzie Japońskim byłam już wcześniej, gdy odwiedziłam Wrocław dwa lata temu. Niska cena biletu wstępu zachęca do powrotu w to miejsce. Sam ogród nie jest zbyt duży, ale bardzo przyjemnie się po nim spaceruje. Są ławeczki na których można przycupnąć i podziwiać otaczającą przyrodę. Ogród jest bardzo zadbany, do tego szum strumyków i mini wodospadów.. bajkowo. Najlepiej jest się udać tam w czasie kiedy kwitną drzewa i krzewy (okolice maja), ale latem też jest tam przyjemnie. Zobaczcie sami…

bota2

bota3

Odwiedziłam także Ogród Botaniczny Uniwersytetu Wrocławskiego i muszę przyznać, że jest to najpiękniejszy ogród jaki do tej pory widziałam. Ogród znajduje się w obrębie Ostrowa Tumskiego, można do niego wejść na dwa sposoby: od ul. Sienkiewicza lub ul. Kanonia. Ogród jest ogromny i każdy miłośnik natury znajdzie tam coś dla siebie. Dzieli się na 9 działów, mi najbardziej przypadło do gustu alpinarium (poczułam się jak w górach!) oraz szklarnie z egzotyczną roślinnością. Zwiedzając ogród spotkałam na swojej drodze żółwia! Więc ten przepiękny teren jest nie tylko uciechą dla mieszkańców i turystów, ale także dla zwierząt i ptaków. Co więcej, dodatkowym atutem tego ogrodu jest to, że przy większości roślin znajduje się etykieta z jej nazwą – można uzupełnić braki w edukacji i uśmiać się przy próbie wymówienia łacińskiej nazwy! Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu znajdę jeszcze czas na to aby odwiedzić raz jeszcze to wspaniałe miejsce.

Miłej Niedzieli!

bota

bota1

Co o tym myślisz?

