Wizyta w browarze Calsberga

Będąc w Kopenhadze wybrałam się również do browaru Calsberga. Miałam mały problem, aby się tam dostać, ponieważ autobus wywiózł mnie do dość małej dzielnicy i nigdzie nie widziałam żadnych znaków które wskazywałyby gdzie mam się udać ;p Dodatkowo moja mapa niestety nie obejmowała już tego obszaru miasta – cóż za pech!. Jednak spotkałam miłą dziewczynę na swojej drodze, która wytłumaczyła mi w którą stronę mam pójść. Przy okazji zobaczyłam jak wygląda życie mieszkańców w mniej turystycznej części Kopenhagi  i miałam przyjemny spacer.

DSC_4885

Teren browaru okazał się być ogromny. Nie miałam czasu na zwiedzenie całości, mój grafik był dość napięty na ten dzień. Przy kupnie biletu okazało się, że w cenie mam wliczone dwa napoje (oczywiście piwne ;p), co było miłym zaskoczeniem. Udałam się więc do muzeum i stajni, gdzie wciąż mieszkają koniki. Najbardziej chyba jednak podobały mi się pojazdy, którymi przewożono kiedyś piwo.

DSC_4886

c2

DSC_4896 kopia

W muzeum jest wiele multimedialnych prezentacji gdzie można zobaczyć historie tego miejsca, jak wyglądała kiedyś praca w browarze, dla kontrastu są też pokazane filmiki jak wygląda produkcja w dzisiejszych czasach zdominowana przez automaty i maszyny. Ciekawy był również zbiór butelek, były również butelki o znajomych etykietach i nazwach :)

c1

DSC_4910

Na koniec wycieczki zostawiłam sobie najlepsze, tę bramę widziałam w każdym przewodniku :) I rzeczywiście robi niesamowite wrażenie.

DSC_4929

Po tej wizycie naszła mnie ogromna ochota aby odwiedzić nasze rodzime browary Tyskie i Żywieckie :) Mam nadzieję, że zrealizuję plan tej jesieni.

Jedna uwaga do wpisu “Wizyta w browarze Calsberga

  1. Pingback: Kopenhaga – Mała Syrenka w roli głównej | Amber's Blog

Co o tym myślisz?

