Oświetlenie w mieszkaniu

Remont nowego mieszkania w toku. Łazienka została już wykafelkowana, więc najgorsza część remontu już za mną, więc teraz powinno już potoczyć się z górki. Niestety, jak to bywa w mieszkaniach w blokach, co chwile natrafiamy z ekipą na przeszkody. Ostatnio okazało się, że będę musiała również zagruntować sufit w sypialni, ponieważ podczas malowania sufit zaczął po prostu odpadać… podobnie jest w kuchni. Już nie wspomnę o krzywych ścianach i futrynach oraz problematycznych rurach…

Powoli zastanawiam się nad najprzyjemniejszą częścią remontu, czyli o umiejscowieniu mebli i oświetlenia. I to właśnie oświetlenie ostatnimi czasy daje mi dużo do myślenia, ponieważ jest bardzo ważną częścią wnętrza, nadając jemu odpowiedni nastrój i atmosferę. W przedpokoju postawiłam  na oświetlenie led-owe. Nie zdawałam sobie sprawy ile jest rodzajów opraw led-owych, w sklepie spędziłam w sumie chyba ze 4 godziny, żeby w końcu wybrać takie które mi się podobają i nie nadszarpną budżet. W ostatni weekend kupiłam także lampy. Do kuchni wybrałam dość prostą przeźroczystą lampę z 3 żarówkami:

lampa1To z pewnością bezpieczne rozwiązanie, ponieważ remont kuchni zostawiam na prawdopodobnie przyszły rok i jeszcze nie wiem jak będzie wyglądała. Przeźroczysta lampa powinna pasować do większości kuchennych stylizacji, które są w moim guście. Trzy żarówki dają dużo światła i rozpraszają się na całą kuchnie, która nie jest zbyt duża.

W salonie w części jadalnianej, zawisną nad stołem 3  lampy, również przeźroczyste. Szukałam czegoś neutralnego aby nie przytłoczyć pomieszczenia, które ma tylko 20m2. Wciąż zastanawiam się nad pozostałym oświetleniem w pokoju dziennym. Nie chciałabym przesadzić z ilością.

lampa2

 

Jeśli chodzi o lampę w sypialni, tutaj muszę przyznać, że troszkę zaszalałam, ponieważ cena lampy przekroczyła dość znacznie budżet, który miałam na nią przygotowany ;) Jednak, gdy wpadła mi w oko, to już żadna inna lampa nie robiła na mnie wrażenia i nie miałam wyboru…musiałam ją kupić ;) Bardzo spodobały mi się kryształowe prostokąciki umieszczone wokół lampy – będzie dużo zabawy z montażem lampy, ponieważ każdy prostokąt trzeba doczepić do podstawy. Na dole lampy jest mleczna szyba, która powinna dać ładne, miękkie i rozproszone światło. Efekt powinien być całkiem interesujący a sama lampa nie wygląda tandetnie (tak jak na przykład lampy z wiszącymi kryształkami, których jest teraz wszędzie pełno).

lampa3

Już nie mogę się doczekać kiedy zobaczę wszystkie lampy powieszone w docelowych pomieszczeniach. Na to będę musiała poczekać jeszcze z co najmniej tydzień.

Co o tym myślisz?

